donderdag 5 januari 2017

Carnavalsaffiche 2017 bekend!


Vandaag werd de carnavalsaffiche voor 2017 bekendgemaakt! Ze is van de hand van Jimmy De Schrijver uit Denderleeuw.




Jimmy De Schrijver brengt met zijn ontwerp ‘de ziel van vastelauved’ in beeld, met een ode aan alle symbolen die voor de carnavalisten onlosmakelijk zijn verbonden met het jaarlijkse grote feest.

De zwette maan kruipt in de huid van onze gekende voil janet, met op de achtergrond onze tettentoeren (belfort) en de Groeite Mert (Grote Markt) als het kloppende hart van carnaval. Ook de scepter van de prins, die alle carnavalsactiviteiten meemaakt – van de verkiezingsavond tot de ontbijtkoeken in het stadhuis – op woensdagochtend krijgt een centrale plaats op de affiche. De ontwerper focust zich dus niet enkel op carnaval op zich, maar op alles wat voor ons vastelauved mààkt: de ziel die achter onze droi zotte daugen schuil gaat.

Jimmy De Schrijver kan zich al 12 jaar een echte carnavalist noemen. Wat begon als een bescheiden hobby in zijn thuisgemeente Denderleeuw, is nu uitgegroeid tot een fulltime bezigheid in Aalst. Hij is creatief bezig in de carnavalswerkhallen, maar is ook een fervent tekenaar. Op elk vrij moment kan je hem achter zijn tekentafel treffen. Momenteel is dit nog enkel een rustgevende hobby, maar Jimmy droomt ervan om hier ooit zijn beroep van te kunnen maken. Jimmy: “Mijn omgeving heeft me aangespoord om een ontwerp in te dienen voor de carnavalsaffiche 2017. Ik ben dan ook zeer blij dat ik mijn stoute schoenen heb aangetrokken en mijn inspiratie de vrije loop het gelaten."


Bron: http://www.aalstcarnaval.be/categorie/over-carnaval/affiche-2017/

Update 06/02/2017:
Zoals elk jaar schittert de affiche op de Tereos-Syraltoren!



Check zeker onze sociale media!