vrijdag 6 juni 2014

Lichtpuntje voor GMG: D'Haese slaagt erin om uitstel te vragen

(c) Facebookpagina Christoph D'Haese
Vandaag (6/6/'14) zaten alle betrokken partijen rond de tafel om te onderhandelen. Burgemeester D'Haese die al bakken kritiek te verwerken kreeg (ook van AXA zelf) vroeg om een menselijkere aanpak en een uitstel van verdere stappen door AXA.

Christoph D'Haese:
"Opluchting in een dossier dat de laatste maanden en weken heel erg op mijn schouders heeft gerust. Doorbraak in dossier carnavalsgroep 'Geloeif Mè Goed'
Op een door mij bij elkaar geroepen onderhandeling deze ochtend bevestigde AXA via hun raadsman en afgevaardigde dat de verzekeraar tot september geen verdere stappen onderneemt via de deurwaarder. De gedwongen uitvoering wordt dus opgeschort. 
De verzekeringsmaatschappij Ethias bevestigde tijdens de onderhandeling afstand van al haar toegekende vorderingen te doen en geen recht op verhaal meer te zullen uitvoeren.
De Federale verzekering bevestigde in de aanloop naar de onderhandeling schriftelijk aan mij dat zij de hen toegekende vorderingen, niet zullen invorderen. Ook AXA toonde bereidheid om tot een finaal menselijkere oplossing te komen.
Bedankt aan elkeen die hier aan meewerkte!
Het is mijn bedoeling als burgemeester om de gesprekken verder op te volgen, tot ik zeker ben dat er een totaal akkoord is voor deze mensen.
Ja, ik draag Carnaval in mijn hart!"


(c) Facebookpagina Christoph D'Haese